iDEAL op mobiel

Uit een onderzoek van de Rabobank blijkt dat consumenten klaar zijn om te bestellen en te betalen op hun mobiel. 94 procent van de respondenten geeft aan dat de dienst iDEAL Mobiel een welkome toevoeging is aan Rabobank mobiel bankieren.

In de afgelopen maanden werd er in samenwerking met Bol.com, Thuisbezorgd.nl en MyOrder een applicatie voor iDEAL op de mobiel getest. Voor deze test zijn 1000 klanten benaderd die gevraagd zijn om minimaal twee bestellingen te doen bij de net genoemde shops en deze af te rekenen met de door de Rabobank ontwikkelde app iDEAL Mobiel.

Resultaten

De applicatie komt bijzonder goed uit de test, 84 procent geeft het cijfer 8 of hoger. Het feit dat iDEAL Mobiel werkt via de Rabo Bankieren App geeft vertrouwen. 68 procent van de gebruikers vindt het betalen via Rabobank iDEAL Mobiel veilig en 13 procent zelfs zeer veilig. De pushberichten die tijdens het online betalen via iDEAL Mobiel verschijnen en de vergelijkbare lay-out met de Rabo Bankieren App dragen bij aan een gevoel van veiligheid.

Vrijwel alle deelnemers verwachten de iDEAL app in de toekomst vaker te gebruiken.

Toekomst mobiel betalen

“De Rabobank gelooft in de toekomst van de mobiele telefoon als portemonnee. De mobiele applicatie van iDEAL is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen. Betalen waar en wanneer je maar wilt, is volgens ons de toekomst”, zegt Gertjan Rösken, Business Development Manager van de Rabobank.

De nu uitgevoerde test heeft goede inzichten gegeven in de implementatie van de techniek en in de behoefte van de consument. De volgende stap is nu dat de bank de resultaten gaat delen met de grote banken en Currence. De bedoeling is dan dat alle partijen samen aan het werk gaan om iDEAL mobiel zo breed mogelijk beschikbaar te maken.

Het is de verwachting dat de mobiele versie begin volgend jaar wordt geïntroduceerd.

Lees meer over: