Google Places

Google heeft Local Business Center hernoemd naar Google Places en tegelijkertijd een aantal nieuwe features toegevoegd. Het bedrijvencentrum dat bestaat sinds juni 2009 geeft bedrijven meer controle over hun vermeldingen  op Google Maps.

Tags

Adverteerders in de Verenigde Staten kunnen vanaf nu tags toevoegen aan hun vermeldingen op Google Maps. Dit is in de vorm van tags die voor 25 dollar per maand aan een vermelding toegevoegd kunnen worden. Zodoende kan een adverteerder speciale aanbiedingen plaatsen of een link naar een website.

Om tags toe te kunnen voegen is uiteraard een Google account vereist. Op dit moment zijn tags beschikbaar in Austin, Atlanta en Washington, later volgen Chicago, San Diego, Seattle, Boulder en San Francisco.

Gratis fotoshoot

Aansluitend daarop kunnen bedrijven in de Verenigde Staten, Japan en Australi√ę vanaf nu een aanvraag indienen om Google gratis foto's te laten maken van hun bedrijfspand. Fotografen komen dan op bezoek om foto's te maken voor de vermelding op Google Maps.

QR-codes

Verder is er een optie toegevoegd waarmee bedrijven vanaf het Google Places dashboard een QR-code kunnen downloaden. Een QR-code is een twee-dimensionale streepjescode en kan gebruikt worden in een tijdschrift, op een poster, op een visitekaartje, etc.

Iemand kan dan met zijn telefoon een foto maken van de QR-code waarna de code door een applicatie kan worden omgezet in een url.

Lees meer over: ,