Google logo’s als basketbal en hordelopen populair bij gebruikers

Mogelijk heb je gisteren en vandaag al de nodige tijd doorgebracht op de homepage van Google om een basketbal te spelen of een wedstrijd hordelopen af te werken.

De interactieve logo's die Google soms plaatst op de homepage van de zoekmachine zijn populair en veel gebruikers besteden hier de nodige tijd aan, denk bijvoorbeeld aan het logo dat geplaatst werd ter ere van Pac-Man op 22 mei 2010, uit een onderzoekje kwam naar voren dat er toen wereldwijd 4.8 miljoen productieve uren verloren zijn gegaan.

Een ander voorbeeld is er met het logo ter ere van Les Paul geplaatst op 9 juni 2011. Dit ging toen om een werkende gitaar en gebruikers in de Verenigde Staten hebben die dag flink muziek gemaakt, genoeg om 5 jaar muziek af te spelen. Ook de recente doodle ter ere van Robert Moog was erg populair, meer dan 56 jaar aan muziek werd er opgenomen door gebruikers wereldwijd zo zegt Sophia Foster-Dimino, een tekenaar van deze logo's.

Interactieve logo's zijn met name populair als er een mogelijkheid aan gekoppeld is om het resultaat of hetgeen wat er gemaakt is te delen. Het is nog niet duidelijk hoe populair de interactieve Olympische logo┬┤s zijn al is al wel gebleken dat sommige gebruikers het eerste logo hebben geprobeerd aan te passen om sneller te kunnen rennen. Sophia geeft aan dat op het moment dat deze logo's gemaakt worden er zeker wel rekening wordt gehouden met valsspelen, er wordt dan ook geprobeerd om dit zoveel mogelijk te beperken. Uiteindelijk hoopt het team dat gebruikers gewoon een eerlijk spelletje spelen.

Google Doodle:

Normaal gesproken worden logo's minstens drie maanden van te voren gepland echter in het geval van de statische en interactieve logo's voor de Olympische Spelen begon de voorbereiding al meer dan een half jaar geleden. Vandaag dus basketbal en tot en met zondag zullen er nog een aantal gaan volgen op de homepage om mee te spelen.

Zie ondertussen ook de onderstaande links voor meer informatie over de logo's.

Lees meer over: , ,