Bijzonder logo van Google vanwege feestdagen

Sinds 2000 plaatst de zoekmachine elk jaar vanwege de feestdagen vijf verschillende logo's. Dit jaar heeft Google besloten om het anders te doen en grootst uit te pakken. Sinds 15:00 uur staat het logo op de homepage van de zoekmachine die je meeneemt naar diverse plaatsen op de wereld. Op deze manier toont Google hoe mensen op verschillende plekken in de wereld, van China tot Chili de feestdagen vieren.

Google Doodle:

Doodle categorie: Kerst

Het logo bestaat uit allerlei vlakken met afbeeldingen erin, zodra je met de muis op een vlak gaat staan vergroot deze. Aan elke afbeelding is een aparte zoekopdracht gekoppeld, een overzichtje van alle zoekopdrachten verwerkt in het logo hieronder.

250 uur

In totaal zijn er vijf mensen in totaal 250 uur bezig geweest om het logo met de 17 interactieve afbeeldingen te maken, hiermee werd zes maanden geleden al begonnen. In eerste instantie was het de bedoeling om de verschillende afbeeldingen apart te tonen in drie dagen maar toen werd plotseling afgelopen week besloten om alle afbeeldingen in één logo te verwerken. De doodle zal de komende dagen op de homepage blijven staan.

De logo's die in de afgelopen jaren werden gebruikt bekijk je hier.

De zoekopdrachten

  • Pokrovkathedraal
  • Griekenland
  • Bûche de Noël
  • Mount Fuji
  • De Chinese Muur
  • Pierogi
  • Indiase dansstijlen
  • Sahara woestijn
  • Haven van Sydney
  • Syrië
  • Chili peper
  • Venetiaanse gondels
  • Nepal
  • Chileense wijngaarden
  • Afrikaanse kanga
  • Hennalamp
  • Up on the housetop

Lees meer over: , ,