Google Knowledge Graph zorgt voor meer zoekopdrachten

Op 16 mei presenteerde Google Knowlegde Graph, een grote database met informatie over personen, plaatsen en dingen waarmee zodoende aanvullende informatie kan worden getoond bij de zoekresultaten. Amit Singhal van Google geeft aan dat gebruikers nu er meer informatie wordt getoond meer zoekopdrachten uitvoeren.

Dit is ook precies de gedachte achter de toevoeging, meer informatie geven en bezoekers aanmoedigen om aanvullende zoekopdrachten uit te voeren. Tevens geeft hij aan doordat gebruikers meer zoekopdrachten uitvoeren er meer verkeer wordt gestuurd naar websites. Uiteraard is het ook zo dat met meer zoekopdrachten ook meer kansen zijn om advertenties te tonen. Aanvullende cijfers zijn verder helaas niet bekend gemaakt. Wel wordt er nog geëxperimenteerd met het tonen van advertenties in combinatie met het blok.

Peter Carl Fabergé

Een mooi voorbeeld is vandaag te zien met Peter Carl Fabergé waarvoor Google een logo op de homepage heeft geplaatst. Zodra je naar Google.com gaat en zoekt op 'Peter Carl Fabergé' dan zal er aan de rechterkant naast de zoekresultaten een groot blok met informatie over Fabergé verschijnen. Te zien is een korte samenvatting over Fabergé afkomstig van Wikipedia en eronder staan enkele feitjes zoals geboortedag, geboorteplaats, ouders, kinderen, etc. Onderaan staan dan aanvullende zoekopdrachten.

Alle links in het blok zijn zoekopdrachten (22) behalve de link naar Wikipedia.

Lees meer over: ,