Google experimenteert met tonen informatie over websites

Google experimenteert momenteel met het meer informatie tonen over zoekresultaten. In het experiment worden achter sommige URL's van zoekresultaten vermeldingen geplaatst, door met de muis op de vermelding te klikken verschijnt een korte samenvatting van de betreffende website in beeld. De getoonde informatie is in dit geval afkomstig van Wikipedia en dus moet er momenteel een artikel bestaan om de informatie te kunnen tonen. Dit zal waarschijnlijk wijzigen indien de feature definitief doorgevoerd zal worden.

google_kaart_zoekresultaten

Sitelinks

Dan is er nog een ander experiment gespot in de zoekresultaten betreffende de sitelinks. Het gaat om een nieuw ontwerp voor de sitelinks die onder zoekresultaten worden geplaatst. In de screenshot is te zien dat vier hoofdonderdelen van de website van Nike worden uitgelicht, het klikken op een onderdeel toont zes aanvullende links. De homepage zelf van de website wordt boven de links getoond met een grotere titel. Het hele blok met sitelinks wordt als kaart getoond. Ook is er een experiment gespot waarin de huidige layout van de sitelinks wordt voorzien van een vergelijkbare rand als in het experiment.

google_sitelinks_experiment_aug_2013

Google Nieuws

Als laatste een kleine toevoeging voor Google Nieuws. In sommige gevallen na het uitvoeren van bepaalde zoekopdrachten zoals bijvoorbeeld Apple of Microsoft dan zal Google Nieuws boven de nieuwsberichten een 'normaal' zoekresultaat toevoegen die rechtstreeks linkt naar de website van het bedrijf. Een screenshot hiervan hieronder.

google_nieuws_resultaat