Google experimenteert met interface sitelinks mobiele zoekresultaten

Google experimenteert momenteel met een nieuwe opzet voor de sitelinks in de mobiele zoekresultaten van de zoekmachine. Sitelinks worden automatisch geplaatst door Google onder bepaalde zoekresultaten en dienen om gebruikers te helpen makkelijker door een website te navigeren. In het experiment is te zien dat er onder de links geen omschrijvingen meer worden getoond maar in plaats daarvan krijg je door op een link te drukken extra sub-sitelinks in beeld. Normaal is het zo dat er in de mobiele zoekmachine bijvoorbeeld zes links onder een zoekresultaat worden geplaatst waarbij elke link een omschrijving van maximaal twee regels heeft. Screenshots van het experiment hieronder.

sitelinks_mobiel_google_experiment

Oranje

Naast het experiment in de mobiele zoekmachine van Google met de sitelinks zijn er recent nog twee andere kleine experimenten in de tabletversie van de zoekmachine gespot. Zoals in de eerste screenshot hieronder is te zien zijn de URL's van de zoekresultaten oranje gemaakt in plaats van groen, door deze wijziging vallen de URL's erg op. In de tweede screenshot hieronder is te zien dat de URL's van de zoekresultaten wel gewoon groen maar zijn de titels lichtblauw gemaakt in plaats van donkerblauw.

google_experiment_oranje_urls

google_experiment_lichtblauwe_titels

In cache

Als laatste is er nog een klein experiment in de desktopversie gezien. Het gaat om de toevoeging van een klein knopje direct naast de URL van een zoekresultaat. Door op deze knop te klikken komen de twee opties 'In cache' en 'Vergelijkbaar' in beeld, deze twee opties zijn nu alleen beschikbaar door naar de preview te gaan van een zoekresultaat.

google_experiment_menu