Google AdSense introduceert asynchrone advertentiecode

Goed nieuws voor eigenaren van websites die advertenties van Google AdSense hebben geplaatst. Nadat uitgevers hier al jaren om hebben gevraagd heeft Google een asynchrone versie van de AdSense advertentiecode beschikbaar gemaakt. Het voordeel van een dergelijke code is dat het script het laden van andere elementen op een pagina niet zal hinderen zoals dit wel kan voorkomen met de huidige advertentiecode met als resultaat een betere gebruikerservaring voor bezoekers. Op het moment dat een advertentiecode wordt gegenereerd zal standaard de huidige code nog worden getoond maar via de dropdown bovenin kan er worden gekozen voor de asynchrone versie (b├Ęta).

Na het genereren van de advertentiecode moet deze op dezelfde manier worden geplaatst als gedaan is met de huidige code. Het advies van Google is om alle huidige ad units op een pagina tegelijkertijd te vervangen voor de beste resultaten. Indien er geen advertenties worden getoond binnen 48 uur dan dient de advertentiecode even gecheckt te worden. Jaren geleden sloeg Google al deze weg in met de trackingcode van Google Analytics.

adsense_async_code

Lees meer over: ,