Gmail test nieuwe weergave voor tabblad Reclame

Gmail test nieuwe weergave voor tabblad Reclame

In Gmail is er een tabblad genaamd Reclame (Promotions) beschikbaar, dit is een van de tabbladen waarin standaard berichten onder worden geplaatst. Gmail wil graag het overzicht met deze reclamemails aantrekkelijker maken en daarom heeft de maildienst een nieuwe experimentele weergave bedacht. In de nieuwe weergave worden de promotionele e-mailberichten in een raster getoond, blokken bestaande uit een afbeelding, een profielfoto, de naam van het merk en als laatste ook het onderwerp van het mailbericht.

Veel promotionele berichten bevatten vaak diverse afbeeldingen die niet te zien zijn totdat een bericht daadwerkelijk geopend wordt. In het huidige overzicht kan het zodoende lastig zijn om de aanbiedingen waar je mogelijk in geïnteresseerd bent te vinden, de nieuwe rasterweergave moet hier verandering in gaan brengen door direct afbeeldingen te tonen.

De nieuwe weergave is niet direct voor alle gebruikers van Gmail beschikbaar. Indien je de weergave graag zou willen uitproberen dan moet je eerst naar g.co/gmailfieldtrial surfen om je op te geven voor het experiment. Het opgeven wil overigens nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk de beschikking krijgt over de nieuwe weergave. Mocht je wel uitgekozen worden dan kan er geschakeld worden naar de rasterweergave door na het openen van het tabblad Reclame bovenin op de knop te klikken zoals in de screenshot hieronder.

Afhankelijk van de uitkomsten van het experiment zal de nieuwe weergave in de toekomst wel of niet worden doorgevoerd. Recent voegde de maildienst nog een nieuwe optie toe waarmee het uitschrijven voor commerciële berichten een stuk eenvoudiger moet gaan.

gmail_field_trail

Lees meer over: