Frank Shaw van Microsoft haalt uit naar iPad Air, Apples and oranges

Frank Shaw van Microsoft haalt uit naar iPad Air, Apples and oranges

In een bericht met als titel Apples and oranges heeft het hoofd communcatie van Microsoft, Frank Shaw uitgehaald naar de iPad Air die eerder deze week door Apple werd gepresenteerd. Frank Shaw is van mening dat consumenten meer hebben aan de Surface 2 en de Surface 2 Pro dan de nieuwe iPad Air en de in prijs gereduceerde iPad 2.

De beide tablets van Microsoft zijn goedkoper, bieden meer opslag zowel op het apparaat als online, worden geleverd met een gratis versie van Office 2013 en er kunnen meerdere apps naast elkaar worden gedraaid. De accessoires die beschikbaar zijn voor de tablets van het bedrijf, zoals een toetsenbord, zouden ook een grote meerwaarde hebben.

Verder haalt Shaw uit naar iWork, het pakket is volgens hem nooit echt aangeslagen en het feit dat Apple het pakket gratis beschikbaar maakt zou geen 'big deal' zijn. Hij voegt toe, So, when I see Apple drop the price of their struggling, lightweight productivity apps, I don’t see a shot across our bow, I see an attempt to play catch up' aldus Shaw over de productiviteitssoftware van Apple. Het volledige bericht van Shaw kan hier gelezen worden.

Tijdens de presentatie deze week gaf Tim Cook, de CEO van Apple nog aan dat de concurrentie in de war is, 'Now they're trying to make PCs into tablets and tablets into PCs' aldus de CEO die verder Microsoft niet bij de naam noemde. Microsoft heeft wat dat betreft in de afgelopen tijd al meerdere keren uitgehaald naar de iPad met diverse commercials.

Lees meer over: , , ,