Feature om Tweets te downloaden binnen enkele weken

CEO Dick Costolo van Twitter heeft voor de derde keer aangegeven dat een optie om als gebruiker van de microblogdienst eigen berichten te downloaden nog dit jaar geïntroduceerd zal gaan worden. In juli gaf Costolo voor het eerst aan tegen een journalist van The New York Times dat deze mogelijkheid er zou gaan komen maar gaf op dat moment nog geen exacte datum. Eind september gaf de CEO vervolgens aan op de Online News Association conferentie in San Francisco dat de optie om berichten te downloaden nog voor het einde van dit jaar geïntroduceerd zou worden.

Enkele weken

Nu is de mogelijkheid er nog niet maar Dick Costolo heeft opnieuw in een toespraak aangegeven dat alle gebruikers van Twitter nog voor het einde van dit jaar eigen geplaatste tweets kunnen downloaden. Volgens de CEO is het zelfs nog maar een kwestie van een aantal weken al waren de ontwikkelaars wel boos op hem toen hij de optie voor het eerst aankondigde, "By the end of the year I’ve already promised this, so the engineers – when I promised it publicly they’re already mad at me so they can keep being mad at me" aldus Costolo. "Now, again, once again, I caveat this with the engineers who are actually doing the work don’t necessarily agree that they’ll be done by the end of the year, but we’ll just keep having that argument and we’ll see where we end up year-end."

Dat de ontwikkelaars lichtelijk geïrriteerd waren en wellicht nog steeds zijn is niet geheel onterecht gezien de huidige omvang van Twitter. De meer dan 500 miljoen gebruikers plaatsen gemiddeld dagelijks 350 miljoen berichten online. Zodra de optie er eenmaal is krijg je als gebruiker waarschijnlijk een ZIP-bestand aangeboden met alle berichten.

Verder liet Costolo nog weten dat zodra de nieuwe regering in China aan de slag is gegaan dat het bedrijf gaat onderzoeken of het mogelijk is om in het land te lanceren zonder dat er concessies gedaan hoeven te worden. Ook zei Dick Costolo dat Twitter in de toekomst de limiet van 140 karakters nooit zal gaan veranderen. Als laatste liet hij weten dat onlangs tijdens een uitzending van de X-Factor in het Verenigd Koninkrijk toen er een hashtag in beeld verscheen er 27.000 berichten binnen 90 seconden werden geplaatst.

Lees meer over: