Facebook toont hoeveel fans een bericht zien

In het oude design van de pagina's op Facebook was het al te zien maar deze toevoeging kwam weer te vervallen met het nieuwe Timeline design. Het gaat om een optie om als eigenaar per bericht te bekijken hoeveel fans daadwerkelijk het bericht hebben gezien.

Facebook laat nu weten dat de feature nu langzaam weer wordt uitgerold naar alle pagina's met een bijgewerkt design, de knop om dit te bekijken staat onder elk bericht zoals hieronder in de screenshot. Eerder dit jaar werd nog duidelijk dat een geplaatst bericht gemiddeld door 16 procent van alle fans van de betreffende pagina wordt gezien.

Like

Dan zijn er nog een aantal andere kleine updates die recent zijn doorgevoerd door Facebook. Als eerste is er een nieuwe like button toegevoegd aan de detailpagina van een bericht geplaatst door een merk. Door op deze knop te klikken vind je als gebruiker het merk leuk en niet het betreffende bericht waarvoor je juist op de link onder het bericht moet klikken. Hoewel de knop bovenaan staat zou dit wel voor enige verwarring kunnen zorgen.

Advertenties

Facebook moet natuurlijk geld verdienen met advertenties en in het laatste experiment plaatst het sociale netwerk daarom nu meldingen naast de Timeline van pagina's. Als je als eigenaar je eigen pagina opent dan wordt bijvoorbeeld de onderstaande advertentie geplaatst waarin wordt gepromoot om te gaan adverteren op het sociale netwerk. In de advertentie is zowel de omschrijving van de pagina als de titel alvast opgenomen.

Lees meer over: