Facebook test met ‘kaartverkoop’ link op evenementpagina

Facebook test met een link op pagina's van evenementen om als gebruiker direct kaartjes aan te kunnen schaffen voor het betreffende evenement. Het is niet zo dat het sociale netwerk zelf de kaartjes op de website verkoopt maar de link verwijst naar een externe website waar de kaartjes aangeschaft kunnen worden. Een voorbeeld is te zien op de pagina voor Incubated met Dignan Porch, Jacco Gardner en Herrek. Onder de datum staat een link 'Kaartverkoop' en aan de rechterkant staat naar welke website de link verwijst.

facebook_koop_kaartjes_pagina

Aanvullend op de link op de pagina is de link om kaartjes te kopen ook te zien na het delen van het evenement. De link wordt direct naast de knop 'Deelnemen' geplaatst en verwijst ook naar de externe site. In beide gevallen wordt de site in een nieuw venster geopend.

facebook_koop_kaartjes

Het sociale netwerk probeert daarnaast ook om gebruikers aan te moedigen om evenementen te delen. Zo test Facebook momenteel met een popup waarin een aantal specifieke vrienden worden getoond waarvoor een evenement mogelijk interessant is.

Na het klikken op de knop 'Deelnemen' verschijnt deze popup met als titel 'Events are more fun with your friends' in beeld met eronder drie vrienden en naast elke vriend een knop om diegene uit te nodigen voor het evenement. Ook is er een popup gespot die automatisch in beeld verschijnt die gericht is op het direct delen van een evenement.

facebook_delen_evenement

Lees meer over: ,