Facebook test met advertenties in nieuwe zoekfunctie

Facebook test op dit moment met advertenties in de zoekresultaten van de recent geintroduceerde zoekfunctie. De nieuwe zoekfunctie werd half januari gepresenteerd door het sociale netwerk en sinds dat moment is er gestart met de uitrol naar gebruikers die de Engelse interface hebben geactiveerd. Inschrijven voor de wachtlijst kan nog steeds.

In de onderstaande screenshot is te zien dat de advertenties worden getoond in de 'Grid' weergave tussen pagina 2 en pagina 3. De advertenties zouden op deze manier ook verder telkens tussen de pagina's worden geplaatst, de advertenties blijven achterwege als er één pagina met resultaten is. Het is niet zo dat de advertenties zijn gekoppeld aan de zoekopdracht maar onder andere zijn gebaseerd op de interesses van gebruikers.

De advertenties worden niet getoond in het geval dat de zoekresultaten van zoekmachine Bing afkomstig zijn. In dat geval staan er mits relevant advertenties boven de zoekresultaten en aan de rechterkant. Het is niet duidelijk of en wanneer Facebook het zal toestaan dat adverteerders advertenties mogen plaatsen op basis van zoekopdrachten.

facebook_search_ads

Lees meer over: ,