Facebook test feature Collections met Want en Collect knoppen

Facebook is gestart met het testen van een nieuwe feature Collections waarmee gebruikers eenvoudig producten afkomstig van retailers kunnen opslaan. Op dit moment test het sociale netwerk dit met onder andere Pottery Barn, Wayfair, Michael Kors, Neiman Marcus, Smith Optics, en Fab.com. Gebruikers die fan zijn van de deelnemende bedrijven zien afbeeldingen afkomstig van deze bedrijven in hun nieuwsfeed en kunnen dan op een Collect, een Want of een aangepaste versie van de Like button klikken.

Het klikken op een Want button voegt het product toe aan een wensenlijstje op de timeline, zichtbaar voor vrienden en vrienden van vrienden. Het klikken op de Collect button voegt het product toe aan een collectie genaamd Producten, alleen zichtbaar voor vrienden en als laatste middels de Like button wordt het product ook toegevoegd aan 'Producten' echter dan zichtbaar voor vrienden en vrienden van vrienden. Tevens is de prijs van het product te zien en staat er een link waarmee het product direct aangeschaft kan worden, deze link verwijst naar de website van het betreffende bedrijf. Er worden voor de bedrijven die deelnemen aan het experiment vooralsnog geen kosten in rekening gebracht.

“We’ve seen that businesses often use Pages to share information about their products through photo albums. Today, we are beginning a small test in which a few select businesses will be able to share information about their products through a feature called Collections. Collections can be discovered in News Feed, and people will be able to engage with these collections and share things they are interested in with their friends. People can click through and buy these items off of Facebook.” aldus het sociale netwerk.

Lees meer over: ,