Facebook start uitrol redesign nieuwsoverzicht, een combinatie van oude en nieuwe versie

Facebook start uitrol redesign nieuwsoverzicht, een combinatie van oude en nieuwe versie
Het nieuwe nieuwsoverzicht van Facebook is een combinatie van de oude en de nieuwe versie.

Een jaar geleden presenteerde Facebook een redesign van het nieuwsoverzicht. Tegelijk met de aankondiging begon het sociale netwerk met het langzaam uitrollen van het nieuwe design naar een beperkte groep gebruikers met als gevolg dat er momenteel nog altijd veel gebruikers zijn met het oude design en de nodige gebruikers met het nieuwe design.

Nu een jaar later noemt Facebook ineens het vorig jaar gepresenteerde design voor de desktop een experiment en na het nodige testwerk is besloten om een nieuwe variant te gaan maken en te gaan doorvoeren. Het nieuwe design sluit aan bij de andere platformen en is een combinatie van de oude versie van het nieuwsoverzicht en de nieuwe versie.

Gebruikers met het nieuwe design hebben aangegeven de grotere foto's en afbeeldingen prettig te vinden maar ze vonden het lastig om te navigeren. Hieronder zie je eerst een screenshot van het nieuwe design met eronder een screenshot van het oude design.

Kijkend naar de huidige features zal er verder niets worden gewijzigd, ook aan hoe berichten in het nieuwsoverzicht worden gerangschikt zal niets worden gewijzigd. Het is de bedoeling dat het nieuwe nieuwsoverzicht in de komende weken zal worden uitgerold.

Nieuw
facebook_nieuwsoverzicht_2014_new

Oud
facebook_nieuwsoverzicht_2014_old

Lees meer over: