Facebook start met uitrol advertenties die automatisch worden afgespeeld

Facebook start met uitrol advertenties die automatisch worden afgespeeld

Facebook begint deze week met het tonen van advertenties in het nieuwsoverzicht die automatisch af worden gespeeld. Het betreft in eerste instantie nog een test waarvoor samengewerkt wordt met Summit Entertainment en Mindshare. Het gaat alleen om video's ter promotie van de film Divergent die begin volgend jaar in première zal gaan.

Een beperkte groep gebruikers van het sociale netwerk zal deze video's in het nieuwsoverzicht op zowel mobiel als desktop te zien gaan krijgen. De video's worden automatisch afgespeeld zodra deze in beeld verschijnen, het geluid is standaard net als bij gewone video's uitgeschakeld. Door op de video te klikken zal deze fullscreen met geluid worden getoond. Op mobiele apparaten worden de video's van te voren al gedownload maar dit zal alleen gebeuren indien het apparaat met een WiFi netwerk is verbonden.

Afgelopen week bleek nog dat Facebook was begonnen op de desktop met het automatisch afspelen van video's gedeeld door vrienden en al langer was het sociale netwerk bezig met het testen van deze feature in de mobiele apps voor iOS en Android. Sinds begin december is dit standaard. Facebook zegt dat afgespeelde video’s 10 procent vaker worden bekeken, gewaardeerd, gedeeld of van commentaar worden voorzien.

Lees meer over: