Facebook schrapt 20 procent regel omslagfoto’s

facebook_logoFacebook heeft de 20 procent regel betreffende omslagfoto's per maandag 1 juli geschrapt, een regel die voor veel verwarring zorgde bij onder andere beheerders van pagina's, marketeers en ontwerpers. Het was tot op heden altijd zo dat omslagfoto's nooit meer dan 20 procent uit tekst mochten bestaan. In maart dit jaar wijzigde Facebook de regels al een keer betreffende omslagfoto's maar de 20 procent regel bleef bestaan. Onder andere werd uit de algemene voorwaarden gehaald door Facebook dat het plaatsen van aanbiedingen in de grote afbeelding niet was toegestaan en ook waren er geen regels meer te vinden omtrent het plaatsen van contactgegevens in een omslagfoto.

Op het moment van schrijven is het nog wel zo dat de 20 procent regel alleen is weggehaald in de Engelse versie van de algemene voorwaarden voor pagina's. Bovenaan de pagina staat dat de laatste wijziging op 1 juli werd doorgevoerd maar het sociale netwerk heeft hier verder geen officiƫle mededelingen over gedaan. De Nederlandse versie werd voor het laatst bijgewerkt op 17 december 2012 en hier staat nog wel dat omslagen geen afbeeldingen mogen bevatten die voor meer dan 20% uit tekst bestaan. Verder staat er dat omslagen niet bedrieglijk of misleidend mogen zijn en geen inbreuk mogen maken op het auteursrecht van iemand anders. Ook staat er dat het niet is toegestaan anderen te stimuleren jouw omslag als omslag voor hun tijdlijn te gebruiken.

Lees meer over: