Facebook rolt Support Dashboard uit en update Helpcentrum

Facebook heeft een nieuw helpcentrum gelanceerd en daarnaast zal het eerder aangekondigde Support Dashboard beschikbaar gaan komen voor alle gebruikers.

Als eerste is het helpcentrum dus op de schop gegaan en op de homepage zijn nu de zes belangrijkste onderwerpen te vinden met aan de linkerkant een menu met aanvullende onderwerpen. Het gaat om de onderwerpen: 'Algemene informatie over privacy', 'Nieuwe functies op Facebook', 'Een probleem rapporteren', 'Meer informatie over tijdlijn', 'Onze bronnen met informatie over veiligheid lezen' en als laatste 'Games en apps ontdekken'.

Bovenaan staat een zoekveld en onderaan staan de vijf meest gestelde vragen.

Support Dashboard

Wat betreft het nieuwe Support Dashboard dient deze als overzicht van alle meldingen die je hebt ingestuurd naar het sociale netwerk. Tot op heden was het zo dat als je een melding deed over iets in strijd met de richtlijnen het niet duidelijk was of er iets met de melding werd gedaan door Facebook. Het nieuwe dashboard lost dit probleem op en toont wanneer een melding is bekeken. Zodoende moet het duidelijker worden wat er gedaan is met ingestuurde meldingen. Het nieuwe dashboard is te vinden door naar de instellingen te gaan, aan de linkerkant staat dan het Support Dashboard in het menu.

Lees meer over: