Facebook past regels aan voor omslagfoto’s pagina’s

Facebook Logo Facebook heeft recent de regels betreffende omslagfoto's van pagina's aangepast. Hoewel het niet duidelijk is wanneer de regels precies zijn aangepast lijken deze wel een stuk soepeler te zijn geworden. Het was tot op heden zo dat er diverse beperkingen waren betreffende omslagfoto's, zo was het niet toegestaan om prijzen en aanbiedingen in de afbeelding te plaatsen evenals contactgegevens en verwijzingen naar de Like knop waren niet toegestaan. Begin december afgelopen jaar werden er nog diverse omslagfoto's offline gehaald die volgens het sociale netwerk in strijd waren met de regels.

Wie gaat kijken naar de huidige voorwaarden ziet echter dat er nergens meer staat dat bijvoorbeeld het plaatsen van een aanbieding niet meer is toegestaan. Tevens is er niets te vinden betreffende het plaatsen van contactgegevens maar staat er alleen nog maar dat omslagen geen afbeeldingen mogen bevatten die voor meer dan 20 procent uit tekst bestaan. Uiteraard mogen coverfoto's niet misleidend of bedrieglijk zijn. Overigens waren er al veel beheerders van pagina's die niet op de hoogte waren van de beperkingen of deze simpelweg negeerde. De pagina met alle voorwaarden van Facebook bekijk je hier.

Lees meer over: