Facebook lanceert ‘Partner Categories’

Facebook Logo Facebook heeft 'partner categories' gelanceerd, een nieuwe manier voor marketeers om zelf advertenties op bredere categorie├źn gebruikers te kunnen richten. Zo kan bijvoorbeeld een autodealer nu zijn advertenties richten op mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto en in de buurt van de autodealer wonen. Tot nu toe kon de autodealer zich alleen richten op locatie, omdat dat via het sociale netwerk gedeeld is. Nu, met 'partner categories', kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gekocht.

'Partner categories' gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. 'Partner categories' werkt namelijk op dezelfde manier als de traditionele manier van Facebook-targeting werkt: de adverteerder weet alleen de grootte van zijn publiek en heeft verder geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers.

Eerder dit jaar maakte Facebook al een pagina over privacy en deze manier van targeting. Samen met de Wall Street Journal heeft Facebook een artikel en infographic gemaakt.

facebook_partners

Lees meer over: