Facebook introduceert Paper, eerste product van Facebook Creative Labs

Nog net voor de tiende verjaardag aanstaande dinsdag komt Facebook met Facebook Paper waar recent al een aantal geruchten over rondgingen. Facebook Paper is een app specifiek voor iOS en doet qua uiterlijk direct denken aan Flipboard. De app toont als eerste berichten uit het eigen nieuwsoverzicht maar daarnaast is het ook mogelijk om artikelen te lezen over diverse onderwerpen afkomstig van een groot aantal bronnen.

In de app kunnen hiervoor thema's worden gekozen zoals bijvoorbeeld fotografie, sport en eten en zo stel je een soort krant samen. In de app is veel aandacht voor afbeeldingen en video's, zo heeft elk artikel een grote foto of video bovenin beeld met het bericht eronder. Navigeren kan door horizontaal te swipen. Reageren en liken is uiteraard ook mogelijk. Het nieuwsoverzicht is hetzelfde nieuwsoverzicht als in de normale app maar dan met een nieuw design. Tevens kun je als gebruiker zelf berichten publiceren met Facebook Paper.

Facebook zal aanstaande maandag Paper gaan uitbrengen voor iOS, in eerste instantie alleen voor de Amerikaanse markt. Het is niet duidelijk wanneer Paper naar andere landen zal worden uitgerold, ook is nog niet duidelijk of en wanneer er een versie uitgebracht zal worden voor Android. Hierboven in de video zie je een korte demonstratie van de app. Advertenties worden nog niet getoond in Facebook Paper, wel is het sociale netwerk aan het kijken hoe advertenties het beste geïntegreerd kunnen worden in de toekomst.

Facebook Paper is het eerste product afkomstig uit de stal van Facebook Creative Labs. Een nieuw initiatief waardoor kleine teams binnen het bedrijf de mogelijkheid krijgen om onder andere nieuwe apps te ontwikkelen. Paper werd gemaakt door vijftien medewerkers.

facebook_paper_1

facebook_paper_2

facebook_paper_3

facebook_paper_4

Lees meer over: , ,