Facebook introduceert Global Pages

Facebook heeft het makkelijker gemaakt voor merken die in meerdere landen actief zijn om pagina's per land te beheren. Er werd al een tijdje getest met 'Global Pages' en sinds eind mei is er al een voorbeeld te zien op de Facebook Marketing pagina.

Zodra je deze pagina of een pagina van een merk die gebruik maakt van de feature opent dan zul je automatisch worden doorgestuurd naar de juiste lokale versie van de pagina mits deze aanwezig is, de naam van de pagina zal dan ook worden getoond in de juiste taal. Het aantal fans is voor alle landen gelijk en ook het adres blijft een enkel adres. Een merk kan per land een andere coverfoto plaatsen, andere informatie en andere berichten.

Een ander voorbeeld is de pagina van Kit Kat op Facebook, zodra je deze pagina opent dan zie je direct de Nederlandse versie met berichten in het Nederlands geschreven en een aangepaste profielfoto specifiek voor Nederland. Door de opties te openen van de pagina kan er eventueel overgeschakeld worden naar een ander land. Geïnteresseerde merken moeten contact opnemen met Facebook om Global Pages te kunnen krijgen.

Lees meer over: