Facebook experimenteert met design ‘Pages You May Like’ op mobiel

Facebook test momenteel een nieuwe weergave voor gesponsorde 'Pages You May Like' in het mobiele nieuwsoverzicht. Het blokje met gesponsorde vermeldingen moet vergeleken met het huidige design meer de aandacht trekken. Direct een groot verschil is dat de coverfoto van een pagina is verwerkt in de advertentie waar dit in de huidige opzet niet het geval is, tevens is het zo dat er een enkele pagina wordt getoond waar nu nog meerdere pagina's worden getoond met bij elke pagina de profielfoto. Een ander verschil is dat de Like knop, in het huidige design een icoon is vervangen door een knop met tekst.

Facebook toont pas sinds maart advertenties binnen de mobiele versie en het sociale netwerk is nog zoekende. "We’ve learned a lot this year and are continuing to learn. We’ve found that the news feed ads experience is pretty different from the right-column ads experience we’ve been working on for many years now, and we have already made a bunch of adjustments." aldus Jeff Kanter, verantwoordelijke voor deze advertenties.

Hieronder zie je het oude design links en rechts zie je het nieuwe design van het blokje.

Most Shared On

Facebook experimenteert momenteel ook nog met een andere module genaamd 'Most Shared On' op de desktop. Het gaat om een blokje waarin populaire links naar nieuwsberichten worden uitgelicht afkomstig van websites die de gebruiker heeft geliked. Het blok moet het makkelijker maken om mogelijk interessante content te vinden. Het blok wordt onder het nieuwsoverzicht getoond met standaard een enkel bericht in beeld en een knop om meer artikelen van dezelfde website te bekijken. Een screenshot hieronder.

Lees meer over: