Facebook bereikt mijlpaal van 1 miljoen actieve adverteerders

facebook_logo Facebook heeft aangekondigd de mijlpaal van 1 miljoen adverteerders te hebben bereikt. Een actieve adverteerder is iemand die in de afgelopen vier weken op Facebook geadverteerd heeft. Dit zijn grote multinationals, maar ook voor lokale bedrijven is Facebook een geschikt platform. De volgende Europese statistieken tonen goed hoe kleine bedrijven met Facebook in staat zijn om zowel klanten en bezoekers te bereiken:

  • 1,2 miljard contacten tussen personen en lokale bedrijven (gemeten op 1 april)
  • In één week 270 miljoen views voor lokale bedrijfspagina's (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
  • In één week 8 miljoen reacties op pagina's van lokale bedrijven (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013)
  • 61% van de maandelijks actieve gebruikers is verbonden met ten minste één lokale bedrijfspagina (gemeten op 31 maart)

Facebook verbetert het mobiele platform voortdurend, ook voor adverteerders. Op dit moment is het sociale netwerk bezig met het vereenvoudigen van het advertentie-aanbod voor adverteerders zodat het makkelijker in gebruik en tevens actie-gerichter zal zijn.

Lees meer over: