Excel Formulieren toegevoegd aan SkyDrive

In september kondigde Microsoft een nieuwe feature aan voor opslagdienst SkyDrive, de mogelijkheid om net als dit al langer mogelijk is in Google Docs eenvoudig formulieren aan te maken om gegevens te verzamelen. Een nieuw formulier aanmaken kan door te gaan naar SkyDrive en hier middels de knop 'Maken' bovenin een nieuw Excel document aan te maken. Zodra het werkblad is geopend klik dan bovenin de werkbalk op de knop Enquête en kies daarna voor het item Nieuwe Enquête om te beginnen met samenstellen.

In het scherm dat opent vul je dan als eerste bovenaan een titel voor de enquête in met eronder een korte beschrijving. Door op 'Voer hier uw eerste vraag in' te klikken kan de eerste vraag worden ingevoerd. Je kunt dan kiezen voor verschillende typen vragen, je kunt aangeven of het veld verplicht is om in te vullen en je kunt een onderschrift invoeren met aanvullende uitleg. Op deze manier kun je een formulier geheel naar wens samenstellen.

Als je dan klaar bent dan staat onderin een knop om de nieuwe enquête te delen middels een link. Het is helaas niet mogelijk om een formulier in te sluiten op een website.

Lees meer over: ,