Doodle 4 Google winnaar krijgt geanimeerde versie van creatie

Doodle 4 Google winnaar krijgt geanimeerde versie van creatie

Al jaren organiseert Google in diverse landen wereldwijd Doodle 4 Google wedstrijden. Dit zijn wedstrijden gericht op scholieren die op basis van een gegeven thema hun eigen interpretatie van het logo van Google kunnen insturen. Uit alle inzendingen volgt een winnaar en zijn of haar creatie zal dan 24 uur lang op de nationale homepage te zien zijn.

Dit jaar pakt Google het in de Verenigde Staten echter iets anders en grootser aan. Voor het eerst zal het zo zijn dat de winnaar van de wedstrijd een geanimeerde versie zal gaan krijgen. De winnaar mag op bezoek komen op het hoofdkantoor van Google om samen met het team doodlers een geanimeerde versie van het logo te maken. Kinderen mogen tot 20 maart een creatie insturen. Een jury zal dan een selectie gaan maken uit alle inzendingen en op 29 april de 50 finalisten aankondigen. Deze 50 finalisten mogen ook op bezoek komen bij Google voor een dag met workshops en andere activiteiten. Het winnende en dus geanimeerde logo zal ergens in juni op de Amerikaanse homepage gaan verschijnen.

Nederland

In Nederland werd overigens twee keer een Doodle 4 Google wedstrijd georganiseerd. De eerste wedstrijd werd gehouden in 2008 en Josca van Doren wist deze wedstrijd met als thema "Mijn Nederland" te winnen. Haar logo was op 15 januari 2009 een dag lang te zien op de Nederlandse homepage. De tweede keer volgde in 2010 en stond in het teken van het wereldkampioenschap voetbal. Deze editie werd gewonnen door Rens Doornbusch. Vooralsnog is er niets bekend over een mogelijke volgende wedstrijd voor Nederland.

Lees meer over: , ,