De alternatieve titles van Google

Het is inmiddels bekend dat Google flink kan rommelen met titels van pagina's en het komt zodoende nog wel eens voor dat Google zelf een titel bedenkt voor een pagina in plaats van het tonen van de daadwerkelijke titel, iets waar niet iedereen heel enthousiast over is. Met een recent doorgevoerde update zou dit nog wel eens vaker kunnen gaan gebeuren omdat Google van mening is dat een alternatieve titel bedacht door Google vaak beter past bij een bepaalde zoekopdracht dan de daadwerkelijke titel van een pagina.

Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst bij Google zegt hierover het volgende: "Often a single title might not be the best one to show for all queries for a page, so our algorithms may generate alternative titles to make it easier for our users to recognize relevant pages. If you recently changed the content of your page and its title, it may take some time for our algorithms to notice it. While we can't guarantee that your new title will be used, if it's descriptive, informative, there's a fair chance it will be." aldus Gary. Zodoende probeert Google te bepalen wat het beste is voor degene die de zoekopdracht uit heeft gevoerd.

Lees meer over: , ,