Boze klant koopt Promoted Tweet om te klagen over British Airways

Boze klant koopt Promoted Tweet om te klagen over British Airways

Een bijzondere actie van gebruiker van Twitter Hasan Syed die erg ontevreden was over de grootste luchtvaartmaatschappij van het Verenigd Koninkrijk, British Airways.

Het feit deed zich voor dat de bagage van Hasan Syed zoek was geraakt. In eerste instantie ging Syed naar Twitter toe om een aantal berichten te sturen richting het webcareteam van British Airways betreffende zijn verloren koffers maar de service was niet om over naar huis te schrijven en daarom besloot hij uit pure frustratie om een promoted tweet te kopen om op deze manier te klagen over de slechte service van British Airways.

Hij gebruikte het selfservice platform van Twitter, normaal gebruikt door adverteerders, om de advertentie te kopen en hij richtte deze op New York en het Verenigd Koninkrijk. In het bericht riep hij iedereen op om vooral maar niet met British Airways te gaan vliegen vanwege de slechte klantenservice. De actie kostte Syed uiteindelijk 1000 dollar en hiervoor kreeg hij ruim 73.000 impressies, 14.000 kliks, 45 retweets en 37 reacties.

Al met al een bijzondere actie van Hasan Syed die naast de promoted tweet nog de nodige andere cynische berichten heeft geplaatst.

Lees meer over: