Binnenkort advertenties in mobiele applicaties Facebook

Het lijkt erop dat Facebook op zeer korte termijn advertenties zal gaan doorvoeren in de mobiele applicaties van het sociale netwerk. Sinds begin dit jaar plaatst het sociale netwerk een beperkt aantal advertenties in het nieuwsoverzicht tussen de normale berichten en volgens de Financial Times zouden gebruikers van de apps voor iPhone, iPad en Android al vanaf maart deze advertenties ook in het mobiele nieuwsoverzicht kunnen gaan zien. De advertenties die sinds januari worden geplaatst zien er hetzelfde uit als normale berichten en zijn voorzien van de tekst "Featured". Als gebruiker zie je alleen advertenties van merken of bedrijven die je geliked hebt.

Het tonen van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht zou in ieder geval een logische stap zijn gezien het feit dat bijna de helft van alle 845 miljoen gebruikers het netwerk raadpleegt op een mobiel apparaat en dit dus voor een hoop inkomsten kan zorgen.

Op 29 februari zal Facebook de allereerste Facebook Marketing Conferentie organiseren en mogelijk dat er dan meer bekend wordt gemaakt over de advertenties in de apps. Het is ook de verwachting dat dan Timeline voor pagina's zal worden geïntroduceerd. Het evenement in New York begint 18:00 uur Nederlandse tijd en kan live gevolgd worden.

Advertenties

Overigens volgt er mogelijk tegen het einde van de maand nog een andere wijziging betreffende advertenties op het sociale netwerk. Momenteel is het nog zo dat een advertentietekst maximaal uit 135 karakters mag bestaan inclusief spaties.

Accountmanagers zouden nu melden aan beheerders van pagina's dat eind deze maand dit limiet zal worden teruggebracht naar 90 karakters. Door dit maximum van 135 karakters te verlagen kan Facebook straks dus meer advertenties tegelijkertijd plaatsen.

Lees meer over: