Bing it On challenge vijf miljoen keer bezocht

Begin vorige maand begon Microsoft met een nieuwe reclamecampagne ter promotie van de eigen zoekmachine Bing genaamd Bing it On. Met de start van deze campagne werd er ook een website gelanceerd met als doel om te bewijzen dat Bing betere zoekresultaten zou leveren dan grote concurrent Google. Op de website www.bingiton.com die nu uit de lucht is gehaald kon je als gebruiker zoekopdrachten uitvoeren en vervolgens de zoekresultaten afkomstig van Bing vergelijken met de resultaten afkomstig van Google.

Microsoft laat nu weten dat in totaal de Bing it On Challenge meer dan vijf miljoen keer werd bezocht. Om meer te weten te komen over hoe mensen dachten over de website en de zoekmachine liet het bedrijf een onderzoek uitvoeren onder ongeveer 4700 mensen. De vraag aan deze mensen was wat de indruk van de website en Bing was voor en na het vergelijken van de resultaten. Volgens Microsoft was 64 procent van de ondervraagden verrast door de kwaliteit van de resultaten van Bing. 33 procent gaf zelfs aan Bing na het vergelijken van de resultaten in de toekomst meer te gaan gebruiken. 17 procent gaf aan dat de vergelijkingen fouten in de zoekresultaten van Google aan het licht brachten.

Lees meer over: , ,