Bing grijpt Valentijnsdag aan om Google weer aan te vallen

Volgende week donderdag is het Valentijnsdag en de zoekmachine van Microsoft grijpt dit moment aan om nog maar een keer te proberen om gebruikers bij Google weg te halen. Bing heeft al meerdere keren de pijlen gericht op Google, dit begon afgelopen jaar begin september met de campagne Bing It On. Dit was een campagne gericht op het door gebruikers laten vergelijken van Bing met Google. Eind november kwam de volgende actie van Microsoft en hiervoor werd de naam van een oude zoekmachine gebruikt. Deze campagne werd opgezet met oog op de feestdagen en was gericht op Google Shopping.

google_bing_valentijnsdag_screenshot

Voor Valentijnsdag vraagt Microsoft om 'het uit te maken' met Google omdat de zoekmachine niet betrouwbaar zou zijn. Uit een onderzoek van het bedrijf blijkt betrouwbaarheid zeer belangrijk te zijn in een relatie en je zou dan ook niet blijven daten met iemand die onbetrouwbaar is. De vraag van het bedrijf aan gebruikers is dan ook waarom je wel een zoekmachine zou willen blijven gebruiken die volgens Microsoft eigen belang voor het belang van gebruikers laat gaan. De aankondiging gaat om gebruikers te overtuigen verder met voordelen ten opzichte van Google en een verwijzing naar Bing It On.

Google is nog altijd het grootst in de Verenigde Staten en het bedrijf heeft deze manier van promotie dan ook niet nodig. In december had Google in de Verenigde Staten een marktaandeel van 66,7 procent en volgde Bing van Microsoft met slechts 16,3 procent.