Bing gebruikt Google in 1 april grap plus introductie SEO tag

Bing, de zoekmachine van Microsoft kondigt vandaag Bing Basic aan. Het team laat weten al enkele jaren elke dag een andere foto op de homepage te plaatsen en soms ook een video. Het probleem is echter dat gebruikers vervolgens teveel informatie over de betreffende foto of video gaan opzoeken, zo komen bijvoorbeeld veel gebruikers naar de zoekmachine om informatie over een film met Tom Cruise op te zoeken maar vergeten dit vervolgens door de geplaatste foto en bijbehorende informatie op de homepage van Bing.

Google

Na het uitvoeren van de nodige onderzoeken heeft Bing besloten om de homepage opnieuw te ontwerpen waar vandaag mee wordt getest. Het is een homepage geworden die back to basics gaat, meer terug naar de begindagen van het internet, meer richting 1997. De nieuwe homepage van de zoekmachine is alleen te zien bij het gebruik van een specifiek zoekwoord en hoewel deze zoekopdracht niet wordt genoemd blijkt wel uit de gebruikte woorden plus de verwijzing naar 1997 dat het om de zoekopdracht 'Google' gaat.

"So today we’re running a special test, where if you visit bing.comenter a certain telltale query, you’ll get something a little more bland. We decided to go back to basics, to the dawn of the Internet, to reimagine Bing with more of a 1997, dial-up sensibility in mind. We may see some uptick in our numbers based on this test, but the main goal here is just to learn more about how our world would look if we hadn’t evolved." aldus de aankondiging.

Na het uitvoeren van de zoekopdracht 'Google' verschijnt de onderstaande homepage in beeld met het logo van Bing in de kleuren van Google en een knop 'I'm Feeling Confused'.

bing_homepage

SEO Tag

Het team achter zoekmachine Bing heeft vandaag een nieuwe metatag geïntroduceerd, de SEO tag. Met deze tag wil Bing eigenaren van websites de mogelijkheid geven om zelf aan te geven op welke positie hun website moet verschijnen in de zoekresultaten voor een specifieke zoekopdracht. Naast het aangeven van een positie kan tevens aangegeven dat een website altijd hoger moet komen te staan als een bepaalde concurrent. In eerste instantie mag de nieuwe metatag een keer gebruikt worden op een website, vanaf volgend jaar zal dit worden uitgebreid en mag de SEO tag tot maximaal 50 keer worden gebruikt.

<link rel="SEO" query="weather" set_to_position="2" />

<link rel="SEO" must_be_before="*.mycompetitor.com/*" />

Lees meer over: , , , ,