Bijna 25 miljoen berichten over Super Bowl op Twitter

Bijna 25 miljoen berichten over Super Bowl op Twitter

Afgelopen zondag werd de American footballfinale gespeeld tussen de Seattle Seahawks en de Denver Broncos. De winst ging naar de Seattle Seahawks die pas voor de tweede keer in de geschiedenis in de finale stonden, het team wist vrij eenvoudig de wedstrijd te winnen met 43 tegen 8. De eerste keer dat de Seahawks in de finale van het seizoen stonden was in 2006 maar toen werd de wedstrijd verloren van de Pittsburgh Steelers.

Op Twitter zorgde de Super Bowl voor veel berichten van met name gebruikers in de Verenigde Staten. In totaal werden er meer dan 24.9 miljoen berichten gerelateerd aan de finale en de show in de pauze geplaatst, een stijging van bijna een miljoen berichten vergeleken met de editie afgelopen jaar. Het hoogtepunt lag op 381.605 berichten per minuut na een touchdown van Percy Harvin, Harvin was tevens de speler waarover het meest werd gesproken op Twitter. In de pauze traden de Red Hot Chili Peppers en Bruno Mars op en deze momenten zorgen voor in totaal 2,2 miljoen berichten op Twitter.

Advertenties spelen overigens ook altijd een grote rol tijdens de Super Bowl en in deze advertenties worden vaak hashtags gebruikt. In ongeveer 58 procent van de advertenties was een hashtag te vinden, afgelopen jaar ging het nog om de helft van alle advertenties.

twitter_super_bowl_2014_1

twitter_super_bowl_2014_2

Lees meer over: