Apple werkt aan oplossing voor problemen met iMessage

Apple werkt aan oplossing voor problemen met iMessage

Apple werkt momenteel aan een oplossing voor een probleem met iMessage waar een aantal gebruikers op dit moment last van hebben. Diverse gebruikers hebben gemeld in het forum van Apple dat ze problemen ondervinden met iMessage sinds de komst van iOS 7. Sinds de komst van iOS 7.0.2 zouden nog meer gebruikers problemen ervaren.

Het gaat dan om berichten die in eerste instantie verzonden lijken te zijn en later blijkt dan dat deze berichten in werkelijkheid nooit zijn aangekomen bij de geadresseerde.

Een tijdelijke oplossing zou zijn om het toestel te herstarten, een andere tijdelijke oplossing zou zijn om de netwerkinstellingen te resetten na het uitzetten van de berichtendienst.

Beide oplossingen werken helaas niet altijd. Apple heeft aangegeven dat het gaat om een klein aantal gebruikers die momenteel problemen ervaren en er wordt gewerkt aan een oplossing. iMessage uitschakelen kan door te gaan naar de instellingen en hier te kiezen voor berichten. Het resetten van de netwerkinstellingen kan vervolgens door te gaan Algemeen, Stel opnieuw in en hier te drukken op de optie Herstel netwerkinstellingen.

We are aware of an issue that affects a fraction of a percent of our iMessage users, and we will have a fix available in an upcoming software update. In the meantime, we encourage any users having problems to reference our troubleshooting documents or contact AppleCare to help resolve their issue. We apologize for any inconvenience this causes impacted users.

Lees meer over: , , ,