Apple voegt chat toe aan website in aantal landen

Zoek je advies over bepaalde producten van Apple of heb je hulp nodig dan kun je in de bekende winkels van Apple terecht bij een medewerker die je verder kan helpen. In Nederland is dit beperkt mogelijk gezien het feit dat er alleen een winkel zit in Amsterdam. Een oplossing zou in de toekomst kunnen zijn, mits het bedrijf dit ook gaat aanbieden in Nederland, om via de site om advies te vragen betreffende aankoop van producten.

Dus nog niet in Nederland maar wel in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje en in Braziliƫ heeft Apple nu een online chat toegevoegd aan de website waarmee mensen in deze landen online kunnen praten met een medewerker en dus niet meer naar de winkel hoeven voor vragen. In eerste instantie is dit nog wel beperkt tot de iPhone en de iPad.

De medewerkers die de chat bedienen kunnen iemand begeleiden bij het kiezen van de juiste iPhone of iPad tot aan de aanschaf. Uiteraard kunnen de specialisten ook vragen beantwoorden over applicaties en kunnen ze eventueel helpen met zaken als het instellen van mail, iCloud, en meer na de aanschaf van een iPhone of iPad. De hulp op de website is gratis, opvallend is overigens wel dat de chat nog niet bestaat in de Verenigde Staten.

Wat betreft bieden steeds meer webshops een mogelijkheid aan om te kunnen chatten met medewerkers om zodoende snel vragen te kunnen stellen over bepaalde producten.

Lees meer over: , ,