Apple compenseert gebruikers die Breaking Bad seizoen 5 dubbel hebben aangeschaft

Apple compenseert gebruikers die Breaking Bad seizoen 5 dubbel hebben aangeschaft

De bijzonder populaire Amerikaanse televisieserie Breaking Bad komt na vijf seizoen tot een definitief einde. De serie begon in 2008 en won in de afgelopen jaren diverse Emmy Awards. Sinds 2008 werd er elk jaar een nieuw seizoen uitgezonden, het eerste seizoen bestond uit zeven afleveringen, het tweede seizoen bestond net als het derde en vierde seizoen uit in totaal 13 afleveringen. Wat betreft het vijfde en laaste seizoen van Breaking Bad bestaande uit zestien afleveringen besloot zender AMC om het seizoen op te splitsen in twee delen. De eerste acht afleveringen werden afgelopen jaar al uitgezonden en afleveringen negen tot en met vijftien waren in de afgelopen weken te zien, aanstaande zondag zal de grote finale van de serie worden uitgezonden in de Verenigde Staten.

Het feit dat het vijfde seizoen in twee delen is opgesplitst heeft voor verwarring gezorgd bij onder andere Apple en Google. In het geval van Apple was het zo dat elke gebruiker van iTunes die afgelopen jaar toegang had gekocht voor heel seizoen vijf dit jaar opnieuw moest betalen voor de laatste acht afleveringen alsof het een nieuw seizoen was. Gebruikers moesten dus eigenlijk twee keer hetzelfde seizoen aanschaffen. Dit leverde logischerwijs veel boze reacties op en er was zelfs iemand die naar de rechter stapte. Apple heeft zodoende nu zelf besloten om elke gebruiker die twee keer hetzelfde seizoen heeft aangeschaft geld terug te geven in de vorm van iTunes voucher van 22,99 dollar.

Google Play

Waar Apple gebruikers geld terug geeft doet Google dit vooralsnog niet. In Google Play staat het tweede deel van seizoen vijf op het moment van schrijven nog altijd als seizoen 6. Gebruikers van Android moeten dus het tweede deel van het seizoen nog wel apart aanschaffen voor 14,99 dollar, wellicht worden deze gebruikers later nog gecompenseerd.

breaking_bad_google_play

Lees meer over: , , ,