Aparte reclamespots Windows 8 van Duitse Media Markt

Microsoft heeft al enkele commercials gemaakt voor televisie voor de nieuwe versie van Windows die vanaf aanstaande vrijdag te koop zal zijn. Naast Microsoft heeft ook Lenovo al enkele commercials gemaakt ter promotie van nieuwe tablets voorzien van het nieuwe besturingssysteem en nu komen daar vrij aparte spotjes bij van de Duitse Media Markt.

De MediaMarkt heeft een kanaal op YouTube geopend genaamd Windows 8 vs Reality ter promotie van Windows 8. Op het kanaal staan nu twee video's. De eerste video gaat over het foto-wachtwoord in Windows 8, met deze nieuwe functionaliteit in Windows moet het eenvoudiger zijn voor gebruikers van een touchscreen om in te loggen. Er moet in dat geval een foto gekozen worden en op deze foto moeten drie vingerbewegingen ingesteld worden, de vingerbewegingen moeten dan na instellen worden gemaakt om in te loggen.

Het tweede spotje is misschien nog wel iets opmerkelijker. Het gaat hier om een vergelijking tussen het scheren van een schaap en het delen van een foto van een schaap met een tablet met Windows 8, het delen van de afbeelding is in ieder geval een stuk makkelijker. Het spotje sluit, net als het eerste spotje af met "ich bin doch nicht blöd".

Lees meer over: ,