Advertentieplatform Twitter gericht op kleinere adverteerders

Twitter gaat de advertentiemogelijkheden verder uitbreiden. Kleinere adverteerders kunnen zich nu aanmelden bij de microblogdienst om deel te nemen aan een nieuw geautomatiseerd systeem om advertenties te plaatsen.

Vorig jaar juni gaf Adam Bain, Twitter’s president of global revenue al aan dat Twitter druk bezig was met de ontwikkeling van een systeem om kleinere bedrijven ook de mogelijkheid te geven om te adverteren op het platform waarbij tussenkomst van een verkoopafdeling, eigenlijk bedoeld voor grote adverteerders niet meer benodigd is.

American Express

De uitrol van het nieuwe systeem gaat in samenwerking met American Express en is beperkt tot de Verenigde Staten. Bedrijven die willen deelnemen moeten dan ook over een creditcard van American Express beschikken en tevens American Express gaan volgen op Twitter. Daartegenover staat dat de eerste 10.000 adverteerders die zich aanmelden 100 dollar budget cadeau krijgen. Andere creditkaart maatschappijen volgen in de toekomst.

De pagina waar bedrijven zich kunnen aanmelden is hier te vinden. Het is de bedoeling dat het nieuwe systeem eind maart wordt geïntroduceerd.

Lees meer over: