Adverteerders Twitter hebben nu mogelijkheid om berichten in te plannen

Adverteerders Twitter hebben nu mogelijkheid om berichten in te plannen

Adverteerders van Twitter hebben de mogelijkheid gekregen om berichten in te plannen.

Tot op heden moesten adverteerders net als alle andere gebruikers van de microblogdienst externe tools zoals bijvoorbeeld TweetDeck en HootSuite gebruiken om berichten voor plaatsing in te plannen. Adverteerders kunnen berichten tot een jaar in de toekomst inplannen, het gaat dan om zowel normale berichten als Promoted Tweets die deel uitmaken van een campagne. Nieuwe berichten kunnen worden gemaakt middels de blauwe knop die rechtsboven staat op ads.twitter.com, daarna komt het nieuwe scherm in beeld met een kalender om een datum te kiezen en ernaast kan een tijdstip worden gekozen. Voor een overzicht van alle ingeplande berichten is er een nieuwe tab Creatives toegevoegd. Hieronder screenshots van zowel de pagina Creatives als het nieuwe venster.

Het is niet duidelijk of er plannen zijn om de feature door te voeren voor alle gebruikers.

twitter_scheduling_1

twitter_scheduling_2

Lees meer over: