‘A Look Back’ van Facebook groot succes

‘A Look Back’ van Facebook groot succes

Vorige week introduceerde Facebook vanwege de tiende verjaardag van het sociale netwerk 'A Look Back'. Met deze tool kun je als gebruiker een video van 1 minuut bekijken met een overzicht van diverse hoogtepunten uit je tijd op het sociale netwerk. Het initiatief van het sociale netwerk is een succes zo blijkt want 200 miljoen mensen hebben inmiddels hun eigen video bekeken zo heeft COO Sheryl Sandberg laten weten. Ongeveer de helft van deze groep gebruikers deelde de persoonlijke video na het bekijken met vrienden.

"It was amazing. Almost 200 million people watched [their Look Back video], and 50 percent of people who watched their own video, shared it. It ... showed the power of the Facebook brand." aldus Sheryl Sandberg. Voor alle 1,23 miljard gebruikers is in principe een video gemaakt, gebruikers die niet genoeg content hebben om een video te maken krijgen een kaartje met een bedanktekst te zien. Sinds begin deze week is het ook mogelijk om een video achteraf te bewerken. Alle gekozen foto's kunnen eenvoudig worden vervangen.

Lees meer over: