700.000 dollar voor advertentie op uitlogpagina Facebook

Op 29 februari tijdens de eerste editie van de Facebook Marketing Conference werd aangekondigd dat er een mogelijkheid kwam om te adverteren op de uitlogpagina van het sociale netwerk. Diezelfde week nog was er een voorbeeld te zien van een dergelijke advertentie van zoekmachine Bing. Nu is duidelijk dat bedrijven die interesse hebben om een dergelijke advertentie te plaatsen op deze pagina met een flinke zak geld moeten komen. Om een advertentie een dag lang te plaatsen moet er namelijk 700.000 dollar worden neergeteld en dan wordt de advertentie alleen getoond in de Verenigde Staten.

Dat de prijs zo hoog is komt omdat volgens Facebook dagelijks 37 miljoen gebruikers uitloggen en de advertentie dus zien. Ondanks de prijs zijn er diverse geïnteresseerde bedrijven, zo was er dus al een advertentie, inclusief zoekveld van Bing te zien en daarnaast hebben Subway, Ford en Titanic al een advertentie geplaatst op de pagina.

Mocht de prijs gelijk blijven zal Facebook jaarlijks rond de 256 miljoen dollar opstrijken.

Lees meer over: