Captchatising, adverteren in Captcha's

maandag 18 februari 2008 - via: webwereld.nl

Internetondernemer Boris Veldhuizen van Zanten wil rond april een nieuwe dienst gaan introduceren waarbij captcha's worden vervangen voor logo's / namen van adverteerders. Een captcha is een test die vaak gebruikt wordt bij formulieren op gastenboeken en blogs om te bepalen of er sprake is van een menselijke gebruiker. De gebruiker wordt dan gevraagd vervormde letters / cijfers reeksen over te typen uit een afbeelding ter controle. Captcha is de afkorting van "completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart". De ondernemer is ge´nspireerd door Seth Godin die vorig jaar in december al voorstelde om bedrijfslogo's binnen captcha's te gebruiken. Het idee van de ondernemer is om in plaats van alleen een logo te tonen ook de bedrijfsnaam te tonen die bezoekers dan weer moeten overtypen. "Het idee dat iemand je naam overtypt is heel krachtig. Als je het eenmaal hebt overgeschreven gaat hij niet meer uit je hoofd," aldus Veldhuizen van Zanten. Hij verwacht dan ook dat de waarde van zo'n advertentie hoger ligt dan een traditionele banner.

Captchatising, adverteren in Captcha's