Google Logo's - Productaankondigingen


In de afgelopen jaren plaatste doodles Google ter promotie van eigen producten.

Nieuw logo voor Google - 1 september 2015

Met de onderstaande doodle werd op 1 september 2015 een nieuw logo voor Google gepresenteerd. In de doodle is te zien hoe het oude logo door een hand wordt weggeveegd en vervolgens komt het nieuwe logo van het bedrijf in beeld.

Google Doodle:

Google Streaming Search

Vanwege de lancering van Google Instant werden er twee logo's geplaatst. Google Instant is het live bijwerken van de zoekresultaten op het moment dat je een zoekopdracht typt.

7 september 2010

Een dag voor de introductie werd onderstaand interactief logo geplaatst. Op het moment dat je met de muis door het logo heen gaat verplaatsen de bolletjes. Google gaf als verklaring: "de doodle van vandaag is een snelle, interactieve doodle, zoals we bij Google denken hoe search zou moeten zijn". Een video van de doodle is hier te bekijken.

Google suggest - 8 september 2010

Op de dag van de introductie werd opnieuw een interactief logo geplaatst met een duidelijke verwijzing naar Google Instant / Google Suggest.

Het logo was gekoppeld aan het zoekveld. Voordat je begon te typen was het logo van Google geheel grijs, Na het typen van een aantal karakters kreeg het logo ook kleur zoals hieronder uitgeprobeerd kan worden in de kopie. De manier waarop de doodle werkt komt overeen met de manier waarop de suggesties van Instant search worden getoond.

Een video van de doodle bekijk je hier, hieronder een werkende kopie van het logo.

Comics themes iGoogle - 23 juli 2009

Op 23 juli 2009 stond er op Google.com een Doodle in het teken van nieuwe comics themes. In totaal werden er meer dan 50 thema's geintroduceerd waaronder Superman, de Hulk, Garfield, Batman en Popeye. Het logo werd ontworpen door Jim Lee. Jim Lee is een Koreaans-Amerikaans comictekenaar en uitgever. Lee vestigde zijn naam in de comicwereld bij Marvel Comics. Daarvoor tekende hij onder andere Uncanny X-Men. Van het eerste deel van X-Men werden ongeveer 8 miljoen exemplaren verkocht.

Google Doodle: Introducing artist themes for iGoogle

Artiestenthema's iGoogle - 30 april 2008

Op 30 april 2008 stond er op de homepage van Google een logo in het kader van de introductie van speciale iGoogle artiestenthema's. Onder andere thema's ontworpen door Dolce & Gabbana, Coldplay, Lance Armstrong, Jackie Chan en de Beastie Boys. De Doodle werd gemaakt door Jeff Koons. Jeff Koons is een Amerikaanse beeldend kunstenaar wiens werk wordt gedomineerd door de thema's banaliteit en verleiding.

Google Doodle: Introducing artist themes for iGoogle

Google gaat internationaal - 9 mei 2000

Google Doodle: Google gaat internationaal